Wednesday 26 December 2012

Se apropie ...

... Cu pasi repezi un an nou, dar panå atunci eu am terminat månusile sotzului si am gåsit un ceai negru cu aromå de bergamotå, dupå care m-am tot uitat prin magazine de multå vreme.
Vremea a fost surprinzåtor de blandå si chiar se anuntzå pt. sf. anului temperaturi pozitive, doar cå a nins in ultimele 2 zile cca. 40cm.

"Melcisorii" au fost fåcutzi dupå ce am poftit la ceva in genul åsta, la un magazin turcesc si nu am mai apucat, dar alea erau cu branzå amestecatå cu spanac. Eu am fåcut doar cu branzå, dar se poate pune orice si merg si simple sau dulci.
Coca este simplå: 1 1/2kg fåinå
( 300 gr. zahår doar dacå vrei chifle dulci)
300 gr. margarinå( unt )
900ml. lapte
2 ouå si 2 pachete de drojdie uscatå
Se incinge cuptorul la 190 gr.C
Se pune intr-o canå lapte cald cu o linguritzå de zahår si drojdia, se amestecå si se laså intr-un loc cald panå se umflå drojdia. Separat se topeste margarina( untul) , apoi se face o gaurå in fåinå si se pune drojdia, apoi restul de lapte, margarina , ouåle si se fråmantå bine, apoi se unge cu putzin ulei si se acoperå cu o folie de plastic si un servet de buc. si se pune intr-un loc cålduros si se laså 45 min. sau panå se dubleazå volumul. Apoi se fråmantå iar si se fac niste chifle mici si iar se acoperå, låsandu-le iar la "odihnå" panå se dubleazå. Se pun la cuptor panå devin la culoarea aurii :-)








No comments: